Kvalita poskytovaných zdravotních služeb a bezpečí pacientů je pro zaměstnance Psychiatrické nemocnice Havlíčkův Brod nejvyšší prioritou.
Pro dosažení stanovených cílů jsme vydali Program zvyšování kvality, který je zaměřen na kontinuální zvyšování kvality.
Během několika let jsme vytvořili systém řízení kvality. Byla ustanovena Rada kvality, jejími členy jsou vysoce kvalifikovaní zástupci zdravotnických i nezdravotnických provozů s prokazatelnými zkušenostmi ve svých oborech. Jejich práci koordinuje manažerka kvality, která odpovídá za řízení kvality poskytované zdravotní péče v psychiatrické nemocnici.
Pro poskytování léčebné a ošetřovatelské péče našim pacientům máme definována pravidla ve vydaných vnitřních předpisech a zavádíme systémová opatření, která vedou jak k zajištění vyšší bezpečnosti našich pacientů, tak i ke kvalitnější péči o ně. Vše zpětně ověřujeme v rámci auditů, které provádíme ve zdravotnických i nezdravotnických provozech nemocnice. Sledujeme a vyhodnocujeme nežádoucí události, na základě jejich analýz přijímáme preventivní opatření. Zapojili jsme se do celostátního benchmarkingu nežádoucích událostí ve zdravotnictví.
Léčebnou a ošetřovatelskou péči poskytuje tým kvalifikovaných zdravotnických pracovníků a to diferencovaně, podle aktuálního zdravotního stavu pacientů. Snahou všech je pomocí verbální i neverbální komunikace vytvořit příjemnou atmosféru na léčebném oddělení.
Snažíme v co nejvyšší možné míře zlepšit komfort pro pacienty změnou vybavení našich léčebných oddělení, pracovních terapií i dalších pracovišť nemocnice.
Velkou pozornost věnujeme vyhodnocení všech stížností jak ze strany pacientů, tak i jejich rodinných příslušníků. Ke zlepšení poskytovaných služeb využíváme také připomínky a podněty ze strany zaměstnanců nemocnice.
Pravidelně sledujeme spokojenost pacientů a jejich rodinných příslušníků s poskytovanými zdravotními službami. Spokojenost pacientů je nám nejlepším důkazem, že úsilí neustále zlepšovat zdravotní služby se vedení nemocnice i personálu daří.
Zlepšení v různých oblastech je doložitelné průběžným sledováním indikátorů kvality, které máme pro sledování kvality a bezpečí zdravotních služeb.
Snaha o poskytování kvalitní a bezpečné zdravotní péče byla završena již v roce 2014, kdy jsme úspěšně podstoupili první externí hodnocení kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb. Od té doby podstupujeme externí hodnocení v pravidelných tříletých intervalech. Opakovaně jsme také získali ocenění jako absolutní vítěz projektu Kvalitní a bezpečná nemocnice.
V současné době je kvalita a bezpečnost poskytované zdravotní péče v naší nemocnici garantována získáním akreditace České společnosti pro akreditaci ve zdravotnictví.
Rozkošská 2322, 58023 Havlíčkův Brod
Účet peněz pacientů: 1555155/0300
Variabilní symbol je rodné číslo pacienta
Příjem na léčbu závislostí:
(Po - Čt 9:00 - 13:00): +420 603 813 652
Mobil: +420 773 743 516
(po-pá 7:00 - 14:30)
Tel.: +420 569 478 300
E-mail: vosickagab@plhb.cz
Emailová adresa pro zasílání faktur na: fakturace@plhb.cz